Cestující v Hradci Králové hlásí potíže s placením jízdenek, dopravní podnik hovoří o jednotkách případů

Cestující v Hradci Králové hlásí potíže s placením jízdenek, dopravní podnik hovoří o jednotkách případů

Dopravní podnik města Hradec Králové se potýká s problémy v odbavovacím systému, který slouží pro platby jízdenek ve vozech městské hromadné dopravy. Někteří cestující hlásí potíže s placením krátkých jízdenek platebními kartami, které se projevují jak pomalým odbavováním, tak situacemi, kdy systém místo vrácení peněz účtuje další jízdu.

Podle vyjádření některých cestujících se potíže s odbavováním projevují především v situacích, kdy se snaží zakoupit jízdenku na kratší vzdálenost. „Čekal jsem několik minut, než jsem mohl zaplatit. Když jsem se konečně dostal k odbavení, systém místo vrácení peněz na kartu znovu načetl platbu a strhl mi další částku,“ popisuje jeden z cestujících, který se obrátil na redakci s žádostí o pomoc.

Dopravní podnik města Hradec Králové se k těmto stížnostem vyjádřil a uvedl, že podle nedávného výzkumu většina cestujících ve vozech odbaví bez komplikací. „Na základě našich interních dat a zpětné vazby od cestujících můžeme konstatovat, že problémy se vyskytují v jednotkách případů. Děláme vše pro to, abychom situaci vyřešili a zajistili plynulé odbavení pro všechny naše cestující,“ uvedl mluvčí dopravního podniku.

Dopravní podnik také upozornil, že v poslední době došlo k několika aktualizacím v systému, které měly za cíl zlepšit rychlost a spolehlivost odbavování. Nicméně podle některých cestujících tyto změny zatím nepřinesly očekávané výsledky. „Systém je stále pomalý, a to i v době, kdy je v autobuse méně lidí. Čekání na odbavení je frustrující,“ dodává další cestující.

V reakci na stížnosti dopravní podnik plánuje provést další analýzu situace a zvažuje možnost zavedení dodatečných školení pro řidiče a obsluhu odbavovacího systému. „Naším cílem je zajistit, aby naši cestující měli co nejlepší zkušenosti s městskou hromadnou dopravou. Věříme, že další školení a technické úpravy pomohou situaci zlepšit,“ uvedl mluvčí.

Kromě technických problémů se také objevují obavy ohledně bezpečnosti platebních transakcí. Někteří cestující vyjádřili obavy, že systém může být zranitelný vůči podvodům. Dopravní podnik však ujišťuje, že veškeré transakce jsou zabezpečeny a že se snaží neustále zlepšovat bezpečnostní opatření.

Podle odborníků na dopravu je důležité, aby dopravní podnik reagoval na stížnosti cestujících a zajistil, že odbavovací systém bude fungovat efektivně. „Dopravní podnik by měl mít jasný plán na řešení těchto problémů a komunikaci s cestujícími. Je důležité, aby lidé měli důvěru v systém a mohli se spolehnout na to, že jejich platby budou zpracovány správně,“ říká odborník na městskou dopravu.

Dopravní podnik v Hradci Králové se také snaží informovat cestující o aktuálním stavu odbavovacího systému prostřednictvím svých komunikačních kanálů. Cestující jsou vyzýváni, aby hlásili jakékoli potíže, které zažívají, aby mohl podnik situaci lépe monitorovat a reagovat na ni.

Vzhledem k rostoucímu počtu stížností a problémů s odbavováním jízdenek se očekává, že dopravní podnik v nejbližší době zveřejní další informace o svých krocích a plánech na zlepšení systému. Cestující, kteří se setkali s obtížemi, mohou kontaktovat zákaznický servis dopravního podniku, kde by měli obdržet potřebnou pomoc a podporu.

Dopravní podnik Hradec Králové je klíčovým hráčem v oblasti městské hromadné dopravy a jeho cílem je zajistit kvalitní a spolehlivé služby pro všechny obyvatele a návštěvníky města. Vzhledem k aktuálním problémům s odbavovacím systémem je však jasné, že bude muset čelit výzvám, které mohou ovlivnit důvěru cestujících v jeho služby.

Sdílejte článek