Japonské filmové umění se opět dostává do popředí zájmu díky snímku „Kokuho“, který se chystá na premiéru ve francouzských kinech během vánoční sezóny. Tento film, který se stal megahitem v Japonsku a je považován za silného kandidáta na Oscara, zkoumá složité vztahy mezi uměním, rivalitou a rodovými tradicemi. Režisér Sang-il Lee, jehož vize a přístup k tématu kabuki přitahují pozornost diváků po celém světě, se podělil o své myšlenky na tento fascinující projekt.
„Kokuho“ sleduje život muže, který se narodí jako syn šéfa yakuzy, což je japonská organizovaná zločinecká skupina. Tento muž se však rozhodne opustit stíny zločinu a věnovat se umění kabuki, které je tradičním japonským divadelním stylem, jež se vyznačuje výraznými kostýmy, dramatickým herectvím a specifickým stylizovaným pohybem. Kabuki, které má více než čtyři století dlouhou historii, je umění, jež se vyznačuje výhradně mužskými vystoupeními, a jehož tradice se předávají z generace na generaci.
Režisér Lee, známý svými schopnostmi zachytit nuance lidských emocí a složitosti mezilidských vztahů, se v „Kokuho“ snaží prozkoumat nejen uměleckou stránku kabuki, ale také psychologické a sociální aspekty, které ovlivňují životy jeho postav. V rozhovoru s novinářkou Yukou Royer z FRANCE 24 se Lee zaměřil na to, jak se mu podařilo skloubit osobní příběh s bohatou tradicí kabuki.
Podle Leeho je klíčovým prvkem filmu zobrazení vnitřního konfliktu hlavního hrdiny, který se snaží najít své místo v uměleckém světě, zatímco se vyrovnává s dědictvím své rodiny. „Kokuho“ se tak stává nejen příběhem o umění, ale také o identitě a osobní transformaci. Lee zdůrazňuje, že kabuki není jen o technice, ale také o emocích, které herci přenášejí na diváky.
Film se také dotýká tématu rivality, která je v uměleckém světě běžná. Hlavní postava se musí vyrovnat s konkurencí a tlakem, který na něj vyvíjí jak jeho rodina, tak i ostatní umělci. Tato rivalita je zobrazená jako hnací síla, která může vést k úspěchu, ale také k osobnímu selhání. Lee se snaží ukázat, jak se umění a osobní ambice prolínají a jak mohou ovlivnit životy jednotlivců.
„Kokuho“ se také zabývá otázkami tradice a modernity. V době, kdy se japonská kultura neustále vyvíjí a mění, se film snaží zachytit esenci kabuki a jeho význam v současné společnosti. Lee věří, že kabuki má stále co nabídnout, a to nejen v Japonsku, ale i na mezinárodní scéně. Jeho cílem je přiblížit toto umění širšímu publiku a ukázat, že i v moderním světě má kabuki své místo.
Snímek „Kokuho“ se již setkal s pozitivním ohlasem na domácí scéně a jeho premiéra ve Francii slibuje další rozšíření jeho dosahu. Lee doufá, že film osloví diváky různých kultur a přinese jim nový pohled na japonské umění a tradice. Vzhledem k tomu, že kabuki je stále považováno za jedno z nejvýznamnějších kulturních dědictví Japonska, je „Kokuho“ příležitostí, jak toto umění představit světu.
Režisér Sang-il Lee, který má za sebou řadu úspěšných projektů, se v „Kokuho“ snaží spojit osobní příběh s bohatou historií kabuki. Jeho přístup k tématu je osvěžující a ukazuje, jak lze tradiční umění interpretovat novým způsobem. Leeho vize a schopnost zachytit nuance lidských emocí činí z „Kokuho“ film, který by neměl uniknout pozornosti diváků.
Jak se blíží premiéra ve Francii, očekává se, že „Kokuho“ vyvolá diskusi o významu kabuki a jeho roli v moderním světě. Leeho film je nejen oslavou tohoto tradičního umění, ale také výzvou k zamyšlení nad tím, jak se tradice a modernita mohou vzájemně ovlivňovat a obohacovat. S nadějí na úspěch na mezinárodní scéně se „Kokuho“ stává symbolem spojení mezi minulostí a přítomností, které může inspirovat nové generace umělců a diváků.