Recenze filmu „The Order“: Jude Law a Nicholas Hoult excelují v dramatickém snímku o amerických neonacistech

Jude Law a Nicholas Hoult září v novém dramatu „The Order“ režiséra Justina Kurzela, který se zaměřuje na život a činy skupiny bílých supremacistů na severozápadě Spojených států v letech 1983 a 1984. Tento film, inspirovaný skutečnými událostmi, je dalším přírůstkem do Kurzelovy série intenzivních filmů o skutečných vraždách, mezi které patří například „True History of the Kelly Gang“ nebo „Nitram“.

Nicholas Hoult ztvárňuje Boba Mathewse, vůdce této nebezpečné skupiny, který se rozhodne vzít věci do vlastních rukou poté, co ho unavuje poslouchat rasistické kázání svého pastora (Victor Slezak). Matthews se stane mozkem série ozbrojených loupeží, jejichž cílem je financovat výcvik a výbavu jeho skupiny, což vede až k plánování domácího teroristického útoku.

Na druhé straně stojí Jude Law, který hraje Terryho Huska, zkušeného agenta FBI. Husk je stereotypem starého, unaveného detektiva, který se potýká s osobními problémy, závislostí na alkoholu a lécích. Přestože je jeho postava klišé, Law svým hereckým výkonem dodává Huskovi charisma, díky kterému je zajímavé sledovat jeho cestu za dopadením Mathewse.

Film „The Order“ vyniká především skvělým hereckým obsazením a autentickým ztvárněním prostředí i doby. Lokace a atmosféra osmdesátých let jsou pečlivě vykresleny, což divákům umožňuje ponořit se do temného světa, kde se příběh odehrává. Nejvýraznějšími momenty filmu jsou pak násilné loupeže a přestřelky, které jsou natočeny s takovou intenzitou, že připomínají kultovní film Michaela Manna „Heat“.

I přes všechny své kvality však „The Order“ nedokáže plně využít svůj potenciál. Scénář od Zacha Baylina, založený na knize Kevina Flynna a Garyho Gerhardta, postrádá výraznější dynamiku a smysl pro napětí. Příběh se odvíjí pomalu a bez výrazného zrychlení, což může některé diváky zklamat. Navíc, i když je od začátku jasné, co Matthews plánuje, trvá příliš dlouho, než Husk a jeho tým pochopí souvislosti mezi loupežemi a aktivitami neonacistické skupiny.

Zajímavé je také to, jak film zobrazuje Mathewse. Zatímco FBI agenti často působí nešikovně a Husk sám je nevyzpytatelný a impulzivní, Matthews je vykreslen jako schopný a charismatický vůdce, což může na některé diváky působit až příliš pozitivně. Toto zobrazení může vyvolat obavy, že lidé, kteří sdílí Mathewsovy zvrácené názory, by mohli film „The Order“ vnímat jinak, než jak zamýšlel Kurzel.

Navzdory těmto nedostatkům je „The Order“ silným filmem, který stojí za zhlédnutí, zejména díky výborným hereckým výkonům a napínavým akčním scénám. Film nabízí nejen pohled na temnou stránku americké historie, ale také připomíná, že extremistické ideologie mohou mít nebezpečné následky i v dnešní době.

Sdílejte článek