Zavřením Kasáren jsme málem zbankrotovali, říká spolumajitel minipivovaru

Zavřením Kasáren jsme málem zbankrotovali, říká spolumajitel minipivovaru

31. srpna 2024

V podzemí historického kladenského pivovaru Kročehlavy se už tři roky vaří pivo, které si rychle získalo oblibu nejen mezi místními, ale i daleko za hranicemi regionu. Minipivovar, který se za tu dobu stal známým pro svou kvalitu a jedinečnost, se však nedávno ocitl na pokraji zániku. „Kvůli konci našeho hlavního odběratele, Kasáren Karlín, jsme málem zbankrotovali,“ přiznává spolumajitel pivovaru Václav Strnad.

Kasárna Karlín, kulturní a společenské centrum v Praze, bylo klíčovým odběratelem kladenského piva. Když však došlo k jeho uzavření, pivovar přišel o velkou část svých pravidelných tržeb. „Byl to pro nás šok. Najednou jsme ztratili významného partnera, který odebíral většinu naší produkce. Během několika týdnů se naše situace stala kritickou,“ vzpomíná Strnad na těžké chvíle, které pro pivovar nastaly.

Aby se firma udržela nad vodou, musela rychle hledat nové možnosti odbytu. Strnad a jeho tým začali intenzivně pracovat na rozšíření distribučních kanálů, a to nejen v rámci České republiky, ale i v zahraničí. „Výpadek se nám nyní snažíme nahradit mimo jiné exportem do Dánska,“ vysvětluje Strnad. Dánský trh se ukázal být pro minipivovar slibnou příležitostí. „Dánové mají rádi kvalitní a řemeslně vyráběné pivo, a naše produkty u nich našly své místo.“

Minipivovar však musel překonat i další překážky. Zvýšené náklady na logistiku, hledání nových obchodních partnerů a marketingová kampaň, která měla zajistit povědomí o značce v zahraničí, si vyžádaly nejen mnoho úsilí, ale i finančních prostředků. „Byla to riskantní sázka, ale neměli jsme jinou možnost. Věděli jsme, že musíme jednat rychle, pokud chceme přežít,“ dodává Strnad.

Dnes už se situace pivovaru začíná stabilizovat. Přestože výpadek způsobený zavřením Kasáren Karlín byl tvrdou ránou, úspěch na zahraničních trzích a postupné získávání nových zákazníků doma dává pivovaru naději do budoucna. „Byla to pro nás velká lekce. Naučili jsme se, že nesmíme spoléhat na jednoho velkého odběratele a že je důležité mít diverzifikované portfolio zákazníků,“ uzavírá Strnad.

Příběh tohoto malého pivovaru je důkazem toho, že i v těžkých časech se dá najít cesta ven, pokud je člověk ochoten riskovat a přizpůsobit se novým podmínkám. Minipivovar v Kladně tak zůstává naživu a díky své odolnosti a odvaze pokračuje v tradici řemeslné výroby piva, kterou si za krátkou dobu svého působení vydobyl.

Sdílejte článek