Buďte ticho. Monkey Business doprovázejí vydání desky virálním videem

Buďte ticho. Monkey Business doprovázejí vydání desky virálním videem

31. srpna 2024 – Pražská funk-popová kapela Monkey Business, vedená charismatickým Romanem Holým, se postarala o rozruch na hudební scéně vydáním svého nového alba Když múzy mlčí. Album, které vyšlo v pátek 30. srpna, je pro kapelu průlomové nejen hudebně, ale i jazykově – poprvé v historii totiž zpívají výhradně česky.

Tento významný krok doprovodili členové kapely originálním způsobem – virálním videem, které na sociálních sítích okamžitě získalo obrovskou pozornost. Ve videu se objevují známé tváře české hudební a umělecké scény, včetně Vojtěcha Dyka, Marka Ztraceného, Václava Kopty, Anny K a dalších. Společně vyzývají k „tichu“, čímž symbolicky upozorňují na název alba a tematiku jeho textů.

Video začíná scénou, kde jednotliví umělci postupně přicházejí na scénu a doslova „mlčí“. Diváci jsou tak v napětí, dokud na konci videa nepadne klíčová věta: „Když múzy mlčí, je na čase poslouchat.“ Tímto poselstvím Monkey Business chtějí vyjádřit potřebu naslouchání a zamyšlení v době, kdy je svět plný hluku a přemíry informací.

Roman Holý k tomu dodává: „Chtěli jsme upozornit na to, že někdy je třeba se zastavit, ztišit a přemýšlet. Naše nové album je o hledání klidu v chaosu a o tom, jak důležité je vnímat ticho.“

Nové album Když múzy mlčí nabízí pestrou paletu skladeb, které zůstávají věrné charakteristickému stylu Monkey Business, ale zároveň přinášejí něco nového díky českým textům. Fanoušci se mohou těšit na kombinaci funkových rytmů, chytlavých melodií a hlubších myšlenek, které kapela do své hudby vložila.

Vydání alba doprovázejí nejen virální videa, ale také série koncertů, na kterých kapela představí nové skladby naživo. První z nich proběhne již příští týden v Praze, kde se očekává velký zájem fanoušků. Monkey Business tak potvrzují svou pozici jedné z nejvýraznějších a nejinovativnějších kapel na české hudební scéně.

Tímto projektem kapela opět dokázala, že umí překvapit a přinést něco, co stojí za pozornost. Nové album i doprovodné aktivity jsou dalším důkazem, že Monkey Business neztrácejí kreativitu a stále mají co říct.

Sdílejte článek