Český automobilový průmysl a byznysová komunita dnes přicházejí o jednu ze svých nejvýraznějších osobností. Ve věku 65 let zemřel po krátké a těžké nemoci podnikatel Karel Kadlec, zakladatel a dlouholetý majitel společnosti CarTec Group, která se pod jeho vedením stala největším dealerem vozů BMW, MINI a jedním z významných prodejců Rolls-Royce i Aston Martin v České republice.
Karel Kadlec odešel v sobotu 20. prosince 2025, obklopen nejbližší rodinou – manželkou a třemi dětmi: Karin, Karolínou a Karlem. Jeho známí a obchodní partneři v tiskových prohlášeních mluví o muži, který svému podnikání věnoval všechno až do posledních dnů a který položil základy moderní automobilové distribuční sítě v Česku.
Oficiální informace o jeho úmrtí dorazila krátce poté, co firma CarTec potvrdila, že pan Kadlec podlehl krátké nemoci ve věku 65 let.
Z malého začátku k automobilovému impériu
Příběh CarTec Group je příběhem tvrdé práce a podnikatelského přesvědčení. Kadlec založil společnost v roce 2003 jako rodinné zastoupení automobilové značky BMW v Ostravě. V dobách, kdy se firma rodila, nebylo běžné, aby se český dealer orientoval na prodej luxusních vozů – a již vůbec ne, aby se prosadil na trhu s takovou intenzitou, jakou nakonec CarTec dosáhl.
Začátky byly skromné: malé showroomy, několik desítek prodaných vozů ročně, omezené zdroje a velké ambice. Postupně však Kadlec dokázal vybudovat strukturu, která ročně prodává více než 1 500 nových vozů, disponuje pobočkami v Ostravě, Liberci, Praze, Brně a Olomouci a v některých segmentech působí i na mezinárodní úrovni.
Pod jeho vedením se CarTec stal nejen jediným autorizovaným dealerem vozů Rolls-Royce Motor Cars v Česku, ale v segmentu luxusních aut také důležitým hráčem v celé střední Evropě. V roce 2024 byl do portfolia přidán i Aston Martin, což dále upevnilo pověst firmy jako prodejce nejprestižnějších značek.
Podnikatelská filozofie a kultura firmy
Kadlecovo podnikání nebylo jen o růstu tržeb a expanzi sítě. Jeho firemní krédo – „Rozdíl je v přístupu“ – se stalo synonymem firemní kultury CarTec Group. V rozhovorech vyzdvihoval důležitost osobního přístupu ke klientům, profesionality zaměstnanců a rodinné atmosféry, která spolu s kvalitním servisem přitáhla zákazníky i v konkurenčním prostředí.
Tato filozofie se přetavila nejen v obchodní úspěchy, ale i v důvěru zákazníků – od prvních prodejů v Ostravě až po dealery s nejvyššími standardy v rámci BMW Group v Česku. Kadlec často říkal, že servis a vztah s klientem prodá více než samotné auto.
Význam pro český byznys a automobilový trh
Úmrtí Karla Kadlece znamená konec jedné významné kapitoly pro český automobilový průmysl. Do té doby byl považován za jednu z nejvlivnějších postav prodeje luxusních vozů, která dokázala vyrovnat hranici mezi dostupným a prestižním automobilem. Jeho skupina CarTec měla silné postavení nejen na trhu BMW a MINI, ale díky Rolls-Royce a Aston Martin přinesla do Česka standardy spojené s těmi nejprestižnějšími automobilovými značkami světa.
Jeho působení mělo dopad nejen na motorismus, ale i na ekonomiku regionů, v nichž firma působila. Vytvořil stovky pracovních míst, ovlivnil kvalitu služeb v oboru a pomohl etablovat Ostravu i další města jako důležitá centra automobilového průmyslu.
V roce 2021 získal titul Podnikatel roku Moravskoslezského kraje, což jen dokresluje jeho význam nejen pro automobilový sektor, ale i pro místní podnikatelskou komunitu.
Rodina a budoucnost firmy
Po Kadlecově smrti přechází vedení CarTec Group na jeho dceru Karin Kadlecovou, která dosud působila ve vedení ostravské pobočky společnosti. Tento krok je logickým pokračováním rodinné tradice, kterou Karel Kadlec zakládal a kterou chtěl předat další generaci.
Zůstává otázkou, jak se firma pod novým vedením transformuje a zda se zachová její firemní identita. Výzvou bude pokračovat v udržení kvality služeb i expanzivní strategie, kterou Karel Kadlec sledoval bez kompromisů.
Odkaz Karla Kadlece
Karel Kadlec není jen jméno spojené s CarTec Group. Jeho životní příběh je inspirací pro mnohé podnikatele – od počáteční víry v úspěch přes osobní nasazení až po budování něčeho, co překračuje hranice regionální úspěšnosti. Jeho práce změnila český automobilový trh, přinesla důvěru zákazníků a ovlivnila životy stovek zaměstnanců a partnerů.
V okamžiku, kdy se jeho jméno ocitá v nekrologu, svět automobilů ztrácí vizionáře, který spojil eleganci, profesionalitu a osobní dotek. Jeho odkaz bude žít dál v showroomu, v každém prodaném voze a v příbězích těch, kteří s ním sdíleli cestu – od prvního auta v Ostravě až po jednu z nejuznávanějších dealerských skupin v Evropě.