Membrány z keratinu získaného z ovčí vlny podpořily hojení rozsáhlých kostních defektů v lebce potkanů. Ve…
Pokračovat ve čteníRubrika: Věda
Starlink pomohl vytvořit mapu hustoty termosféry
Data zhruba 1200 družic Starlink umožnila vědci z Kyoto University odhadnout rozložení hustoty neutrálního plynu ve…
Pokračovat ve čtení
Evropě docházejí brýle před zatměním Slunce
Před středečním úplným zatměním Slunce se v části Evropy zvýšila poptávka po certifikovaných ochranných brýlích. Zatmění…
Pokračovat ve čtení
Změnitelné faktory souvisejí s cévními změnami mozku
Kouření, vysoký krevní tlak, zvýšené hladiny krevních lipidů a ischemická choroba srdeční byly ve švédské studii…
Pokračovat ve čtení
Brazilský fosilní had ukazuje ranou rozmanitost hadů
Výjimečně zachovaný fosilní had Tametara mirim z Brazílie naznačuje, že se rané vývojové linie hadů už…
Pokračovat ve čtení
Orexinové neurony pomáhají potkanům vytrvat za odměnou
Aktivita neuronů produkujících orexin u potkanů rostla při očekávání potravy i s narůstající náročností úkolu. Jejich…
Pokračovat ve čtení
Vzpřímený sed souvisel s odlišným riskováním
Lidé, které uspořádání pracovního místa nenápadně vedlo ke vzpřímenému sedu, v laboratorním pokusu více riskovali ve…
Pokračovat ve čtení
Zatmění Slunce doprovodí vrchol Perseid
Ve středu 12. srpna nastane úplné zatmění Slunce a ve stejnou noc začne vrcholit meteorický roj…
Pokračovat ve čtení
Saturnův magnetický pól se posouvá k večerní straně
Analýza dat sondy Cassini ukázala, že oblast, kudy do Saturnovy magnetosféry pronikají částice slunečního větru, se…
Pokračovat ve čtení
Brazilský fosilní plaz rozšiřuje mapu triasové evoluce
Fosilie nově popsaného plaza Silescelida acristata z jižní Brazílie ukazuje, že raní příbuzní linií vedoucích k…
Pokračovat ve čtení
Silový trénink souvisel s nižší úmrtností při 90 minutách týdně
Lidé, kteří dlouhodobě věnovali silovému tréninku 90 až 119 minut týdně, měli ve velké americké observační…
Pokračovat ve čtení
Džus ve studii souvisel s nižším skóre deprese
Malá britská randomizovaná studie zjistila, že lidé s nízkou spotřebou ovoce a zeleniny, kteří čtyři týdny…
Pokračovat ve čtení